Franšizni oblik poslovanja
Franšiza je oblik ugovorne saradnje između nezavisnih preduzetnika, davaoca i primaoca franšize. Franšizni davalac pruža svoje znanje za vođenje poslovanja i ustupa franšiznom primaocu svoj brend. Zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize. Primalac franšize tom naknadom stiče pravo i mogućnost da koriste već oprobanu i dobro dokazanu poslovnu ideju.
Ako vodite posao pod franšizom, vaš sopstveni biznis iako vidljiv „pod tuđim brendom“ i dalje je potpuno vaš lični biznis. Franšizni oblik poslovanja dokazano predstavlja jedan od najboljih načina za uspešno poslovanje.
Ne manje važna je činjenica da je rizik od poslovnog neuspeha u poslovanju „pod franšizom“ značajno niži nego u poslovanju pod sopstvenim imenom. Kao primalac franšize vi koristite brend, znanje i iskustvo, razvijene od strane davaoca franšize. Dakle poznatiji i zvučniji dokazani brend, vašem biznisu dodatno garantuje veću prepoznatljivost. Samim tim donosi i veći broj klijenata i time umanjujete mogućnost poslovnog neuspeha.
Kada kupite odnosno primite franšizu (tako se obično kaže – primanje je privremen odnos, odnosno odnos koji traje dok traje saradnja) vi zapravo i dalje suštinski poslujete sopstvenim sredstvima i resursima, na sopstveni rizik. Međutim, ovaj put poslujete pod tuđim imenom – pod brendom davaoca franšize.
Ovo je dokazani poslovni model koji koristi veliki broj primalaca u različitim industrijskim granama.
Posetite i našu Fejsbuk stranicu.